tirsdag 10. august 2010

Feeling blue

Lady 4594 Blå Harmoni


Veggen ned trappa skal bli blå

Holder på å male en vegg med fargen Blå Harmoni fra Lady. Den ser mer grå ut i dette blitzlyset enn den egentlig er. Blå Harmoni er finfin sammen med de andre eggehvite veggene. Eggehvit må vel kunne kalles den røde (hvite) tråden i huset mitt, men jeg vil ikke ha alt helt lyst, og går derfor for mye svart og noen fargeklatter.



Rommet som skal bli gjesterom/kontor er en av fargeklattene. Her har jeg fått lest av originalfargen, og bare pyntet på med ett nytt strøk. Jeg er opptatt av å beholde noe av det originale uttrykket i huset, og denne fargen liker jeg godt. Den hvite senga fulgte med på huskjøpet, i tillegg planlegger jeg å få inn et gammelt hvitt bord. Ser meg selv sitte foran vinduet, tittende ut på Mjøsutsikten, med stilbunken og kaffekoppen ... Må bare slipe gulvet her først. Og male det hvitt. Og liste rundt vinduet. Og ta et strøk i taket. Oooog gjøre ferdig resten av huset.



1 kommentar: