søndag 18. juli 2010

Lat hage







Det spirer og gror på min nesten tre mål store tomt. Både bringebær, epler, kirsebær, plommer, rips, rabarbra og stikkelsbær. Til høsten blir det plukking og sylting og baking.


Jeg lurer fælt på hvordan jeg skal få en fin hage uten å skaffe meg for mye jobb - har ikke tenkt å tilbringe hele min lange lærerferie med hendene i blomsterbedet. Tror jeg skal ta kontakt med en hagedesigner hos Late hager.


Ønskeliste:

- pioner

- jordbær

- roser

- clematis


... hoi, jeg har lite peiling på det her, så hagedesigner er nok en fin investering. Det får bli til våren. Foreløpig observerer jeg at ripsene har fått litt farge, at det kryr av nyperoser og at plenklipping tar sin tid.

5 kommentarer:

  1. Grattis med ny blogg:) Blir gøy å følge med. Men et lite tips... Det er veldig vanskelig å lese gult på hvitt:)

    SvarSlett
  2. Hei, har såvidt hilst på deg da du var innom Mette på Skreia Trim rett etter du flyttet hit. Jeg bor litt lenger oppi Vika, ved skolen..remember? Kjører forbi huset ditt hver dag, spent på hvordan det blir, artig å kunne titte innom bloggen din her!
    Hage? Har besøkt Helen's hage? Hun har åpent hver dag nå, engelsk hage, nyyydelig!

    Ta en titt på Helen's hage da vel - http://helensdagbok.blogspot.com

    SvarSlett
  3. Hei, ja, husker deg! Takk for linken =)

    SvarSlett