mandag 14. februar 2011

Nyinnflyttet





Etter to måneder med trivsel i Kronborgsvingen 2, viser jeg fram noen glimt fra kåken. Bildene ble tatt før jul, og nå er jeg mer innbodd med dill og dall. Men lell: vælkømmin, ta en titt!



Kongebildet er en arv fra oldemor til rojale lille Lise. Olav og Märtha har flyttet med meg fra sted til sted, og har nå fått æresplass i gangen.


I stua og på kammerset er det gamle møbler fra hist og her. Det svarte bordet spiste jeg frokost ved som lita jente. De blå stolene fant jeg her i kjelleren. Skapet var noe onkel ville kvitte seg med, pianoet har jeg fått av Henning (for en gave! tusen takk!), skatollet fant jeg i garasjen hos bestefar og den brune stolen er kjøpt på loppis. Sofaen er fra Ikea og lampa over spisebordet har jeg kjøpt på Leonoras rom.


Det gjenstår litt småtteri både utendørs og innendørs, man blir kanskje aldri ferdig med et hus? Men det haster ikke... Vi får ta det etterhvert. Nå nyter jeg å ha mitt eget hjem. Trivsel!

6 kommentarer:

  1. Så gjennomført og fint du har fått det. Det lyser så trivelig hos deg når jeg kjører forbi huset ditt om kvelden.

    SvarSlett
  2. Så fint du har fått det, Lise! Jeg liker gulvene dine :) Hvilken farge er det i trappeoppgangen? Svart eller blå? Grå?

    SvarSlett
  3. Kjempefint! Spesielt kongebildet:)

    SvarSlett
  4. Utrolig fint!

    Hvor har du kjøpt klokka?

    Så stilig med kongebilde!

    SvarSlett
  5. Så fint det har blitt!
    Hilsen nabo'n litt lenger uti Vika..

    SvarSlett
  6. Så utrolig fint :) likte spesiellt badet og den tapeten i stua. Har kjørt forbi mange ganger og synes huset er så koslig, har faktisk lurt på hvordan det så ut inni, kjekt og se :)
    Hilsen www.sovintage.blogg.no via kristin østevik

    SvarSlett